Hra na příčnou flétnu
- stupnice durové a mollové v rozsahu dvou oktáv do 4# a 4b
- tónický kvintakord, dominantní septakord a zmenšený septakord rozloženě a v obratech po čtyřech
- tři etudy dle vlastního výběru (Černý a Bok, Demmerseman, Köhler apod.)
- přednesová skladba dle vlastního výběru v rozsahu 5-10 minut
- podmínkou je jedna skladba zpaměti
Hra na hoboj
- stupnice dur i moll v rozsahu dvou oktáv, rozložené akordy T5, D7, zm7
- tři etudy ze školy A. Kubáta - V. Smetáčka, nebo jiná cvičení na obdobné úrovni
- přednesová skladba dle vlastního výběru, alespoň jednu část skladby zahrát zpaměti
Ve výjimečných případech lze hudební vyspělost a potřebné předpoklady prokázat i na jiném dechovém nástroji (kromě zobcové flétny).
Hra na klarinet
- stupnice durové a mollové do 4# a 4b v rozsahu do g3
- tónický kvintakord, dominantní septakord a zmenšený septakord v přímém pohybu, rozloženě a v obratech po čtyřech
- tři cvičení např. ze školy F. Demnitze (3. a 4. díl), 66 etud J. Kratochvíla apod.
- přednesová skladba dle vlastního výběru zpaměti
Hra na saxofon (klasický)
- stupnice durové a mollové do 4# a 4b v rozsahu do f3
- tónický kvintakord, dominantní septakord a zmenšený septakord rozloženě a v obratech po čtyřech
- 2 etudy rozdílného charakteru z výběru etud následujících skladatelů: např. Marcel Mule, Hyacinthe Klosé, Guy Lacoure, Tadeusz Hejda nebo Rudolf Gruber
- přednesová skladba dle vlastního výběru v rozsahu 5 minut
Hra na saxofon (jazzový)
- stupnice durové a mollové do 4# a 4b v rozsahu do f3
- tónický kvintakord, dominantní septakord a zmenšený septakord rozloženě a v obratech po čtyřech
- 2 etudy rozdílného charakteru, z toho 1 jazzovou (Lennie Niehaus), z výběru etud následujících skladatelů: např. Marcel Mule, Hyacinthe Klosé, Guy Lacoure, Tadeusz Hejda nebo Rudolf Gruber
- 1 jazzový přednes (standard) s ukázkou krátké jazzové improvizace
- hra z listu
Hra na fagot
- stupnice durové a mollové do 4# a 4b
- tónický kvintakord, dominantní septakord a zmenšený septakord v přímém pohybu a v obratech po čtyřech
- tři etudy dle vlastního výběru (Pivoňka, Weisenborn apod.)
- přednesová skladba dle vlastního výběru zpaměti
Ve výjimečných případech lze hudební vyspělost a potřebné předpoklady prokázat i na jiném dechovém nástroji (kromě zobcové flétny).
Hra na zobcovou flétnu
- zvládnutí hry na sopránovou a altovou flétnu v celém rozsahu nástroje
- stupnice durové a mollové do 3# a 3b. Tónický kvintakord, dominantní septakord a zmenšený septakord
- 1-2 etudy (např. A. Davis, H. M. Linde, F. Bruggen) a 1 skladba (téma + variace) od J. v. Eycka ze sbírky Der Fluyten Lust-hof či jiná skladba z období raného baroka
- barokní sonáta (např. B. Marcello, G. Ph. Telemann, J. Ch. Pepusch, A. Corelli, J. B. Loeillet apod.)
- jedna skladba nebo část cyklické skladby autora 20. až 21. století
- podmínkou je jedna skladba (věta) zpaměti