Nahoru
Moderní a otevřená škola, která je vidět a slyšet

Požadavky k talentové zkoušce – lidové nástroje

Hra na akordeon

  • stupnice durové i mollové rovným pohybem i protipohybem, legato i staccato v rozsahu dvou oktáv, akordy tříhlasé harmonicky i melodicky, legato i staccato v malém rozkladu
  • dvě etudy různého charakteru na úrovni Czerného op. 849 nebo op. 299. Hra zpaměti není podmínkou
  • jedna polyfonní skladba barokního období (např. J. S. Bach: Malá preludia a fugety). Hra zpaměti není podmínkou
  • jedna nebo více skladeb dle vlastního výběru, nejlépe z různých stylových období (vhodná je původní kompozice pro akordeon). Hra zpaměti je podmínkou

Hlavní důraz je kladen na celkovou hudebnost kandidáta a jeho fyziologické předpoklady. Komise se případně přesvědčí o kandidátově pohotovosti ve hře z listu, znalosti hry lidových písní a schopnosti jednoduché improvizace.

 

Hra na kytaru

  • jednohlasé stupnice durové i mollové ve dvou až třech oktávách. Kadence durové i mollové (rozloženě i harmonicky)
  • dvě etudy klasických autorů (Aguado, Diabeli, Carcassi, Sor, Giuliani, Carulli, Legnani apod.), jedna až dvě etudy moderní (Obrovská, Bárta, Brouwer apod.)
  • výběr přednesových skladeb autorů různých slohových období, nejlépe jedna z období renesance nebo baroka, další z období klasicismu, doporučujeme též zařadit jednu skladbu autorů 20. století (např. Truhláře, Obrovské, Bárty, Raka, Brouwera aj.)
  • hra z paměti je podmínkou u přednesové literatury
  • hlavní důraz je kladen na celkovou hudebnost kandidáta a jeho fyziologické předpoklady
  • doporučuje se hra nehty
  • komise se případně přesvědčí o kandidátově pohotovosti ve hře z listu a jeho znalosti hry lidových písní i jejich doprovodů

Hra na bicí nástroje

Malý buben

  • rytmická stupnice 1-2-3-4-5-6-7-8-7-6-5-4-3-2-1
  • dvě etudy dle vlastního výběru z níže uvedených škol s předvedením dynamiky, víření a přírazů
  • H. Knauer, J. Tuzar, M.Veselý
  • hra z listu

Souprava bicích nástrojů

  • výběr Cvičení „předražených“ not (rock i swing), M. Veselý: Bicí nástroje v orchestru
  • jedna etuda dle vlastního výběru, M. Veselý: Etudy pro soupravu bicích nástrojů

Tympány

  • výběr jedné etudy nebo přednesové skladby alespoň na dva tympány, zapsané v notách, dle vlastního výběru
  • ladění tympánů podle předem zahraného tónu na klavír

Xylofon (marimba, vibrafon)

  • stupnice durové a mollové do 3 křížků a 3 béček, rozklady akordů
  • výběr jedné etudy z níže uvedené literatury nebo libovolná přednesová skladba či transkripce na jeden z výše uvedených nástrojů, zapsaná v notách, popřípadě s doprovodem klavíru

P. Šprunk: Etudy na xylofon
S. Hojný: Etudy na xylofon
M. Goldenberg: Škola hry na xylofon

 

Další požadavky

  • Předvedení hry na nějaký další melodický nástroj (klavír, flétna, kytara atd.)
  • Notový materiál je zájemcům k dispozici u pedagogů bicího oddělení.

Partneři

close
Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu. Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.
Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies sledují návštívené stránky uživatele a jsou využívané k cílené reklamě u služeb jako je např. Facebook, Seznam nebo Google.