Obsah:
- Seminář se zaměří na téma „Tělo jako hudební nástroj“, tedy na vše, co musíme o našem těle a pěvecké technice vědět.
- Odpovíme si společně na několik zásadních otázek na téma „Jak si postavit svůj vlastní, jedinečný hudební nástroj“.
V první části budeme řešit:
- Držení těla a postoj při zpěvu – jak na to?
- Jak správně zahřát tělo před zpěvem – je to nutné?
- Jak správně dýchat při zpěvu – dech jako motor pro zpěv?
- Hlasové začátky – jak s nimi pracovat?
- Pěvecká rezonance – barevná duha zpěvu?
- Tajemství pěvecké artikulace – škodí nebo pomáhá?
- Denní pěvecká cvičení, vytvoření individuálního vzorce – proč musím každý den cvičit?
Ve druhé, praktické části
- u všech témat seminář nabídne soubor efektivních a zábavných postupů při výuce zpěvu.
- Účastníci semináře se budou moci v rámci dne u každého tématu podělit o své zkušenosti a načerpat novou inspiraci pro sebe i pro výuku svých žáků.
Komu je akce určena:
- seminář je určen učitelům zpěvu (klasický i populární) na ZUŠ a SUŠ
- každý absolvent obdrží na konci semináře osvědčení
- seminář je akreditován MŠMT v systému DVPP pod č.j. MSMT-698/2023-2-75
Harmonogram:
8 vyučovacích hodin
- 09:30 - 12:30 dopolední část
- 12:30 - 13:30 přestávka na oběd
- 13:30 - 16:30 odpolední část
Lektorka:
Anna Hlavenková
- Vystudovala sólový zpěv na Konzervatoři v Teplicích. Již během studia se stala vyhledávanou sólistkou mnoha souborů zaměřených na autentickou interpretaci hudby starších slohových období (např. Musica Antiqua Praha, Musica Florea, Ad Vocem, Capella Regia Musicalis, Collegium Marianum, Verba Chordis, The Orchestra of the S.E.M. a další).
- Vystupuje na řadě evropských hudebních festivalů (Festival d’Ambronay, Festival van Vlaanderen Brugge, Festival baroque de Pontoise, 400 Years of Music in Prague – New York, Pražské jaro, Smetanova Litomyšl a jiné). Pravidelně vyjíždí na koncertní turné po Japonsku a Španělsku a spolupracuje s předními českými filharmonickými tělesy.
- K jejím scénickým úspěchům patří se řadí, kromě jiných, především ztvárnění hlavní role v operách H. Purcella Dido & Aeneas a Fairy Queen, opeře J. J. Röslera Assasino per vendeta nebo dvojrole Čarodějnice a Růženky ve Spohrově opeře Faust.
- Ve své koncertní činnosti se reprezentuje bohatým repertoárem od renesančních písní přes barokní či klasicistní oratorium a operu až po soudobé kompozice. Od roku 1994 se věnuje i lidové hudbě se souborem Musica Bohemica.
- Zaslouženou pozornost vzbudily její recitály, kde prezentuje především písňové cykly 19. a 20. století a současné skladby, které jí přední čeští autoři věnovali právě pro její procítěnou a čistou interpretaci.
- To vše z ní činí jednu z nejvšestrannějších interpretek komorní a oratorní hudby v Čechách. Účinkuje v rozhlasu a televizi a za svou úspěšnou kariéru nahrála několik desítek CD.
- Od roku 2001 působí jako pedagožka na Konzervatoři v Teplicích, kde vyučuje hlavní obor klasický zpěv, metodiku a vyučovatelskou praxi. V roce 2013 se stala vedoucí pěveckého oddělení.
- Pravidelně je zvána jako člen poroty do mezinárodních pěveckých soutěží a zároveň působí jako lektor dílen a seminářů v oboru metodika zpěvu a dobová interpretace barokní hudby.
Účastnický poplatek a platba:
- 1200,- Kč / osoba
- fakturu s platebními údaji zašleme mailem účastníkovi či vysílající organizaci (na základě údajů v přihlášce) obratem
Přihláška:
- na seminář se přihlaste elektronicky zde, přihlašování bude ukončeno ve středu 13. března 2024
Zde si stáhněte průvodní leták (Velikost: 108.82 kB)
Důležité kontakty:
- organizace semináře: Anna Hlavenková, tel. 777 909 007, hlavenkova@konzervatorteplice.cz
- fakturace, platby: Pavlína Šercová, tel. 777 482 598, sercova@konzervatorteplice.cz
TĚŠÍME SE NA SETKÁNÍ S VÁMI