Nahoru
Moderní a otevřená škola, která je vidět a slyšet

Seminář v rámci DVPP "Možnosti rozvíjení tvůrčího potenciálu dětí a výuka skladby na ZUŠ"

Konzervatoř, Teplice pořádá seminář v rámci programu DVPP "Možnosti rozvíjení tvůrčího potenciálu dětí a výuka skladby na ZUŠ", který se koná v sobotu 20. ledna 2024 od 10:00 hodin v sále Oáza hlavní budovy školy (Českobratrská 15, Teplice). Jeho lektorkou bude Mgr. Věra Chmelová, Ph.D.

 

Obsah:

Teoretická část:

  • Výuka skladby na ZUŠ v ČR – význam a přínos, tradice, současná situace, RVP
  • Skladatelské a improvizační soutěže a přehlídky pro žáky ZUŠ
  • Možnosti rozvíjení tvůrčího potenciálu dětí v rámci výuky hry na hudební nástroj / zpěvu
  • Ukázky skladatelských výstupů různě pokročilých žáků ZUŠ
  • Metodické postupy při výuce skladby na ZUŠ, předpoklady, pomůcky
  • Příprava prací do skladatelské soutěže

Praktická část:

  • Ukázka tvůrčí práce s žáky různého věku a zaměření (improvizace, zhudebnění textu, práce na konkrétních rozpracovaných skladbách)
  • Možnost vlastního aktivního zapojení účastníků, uplatnění teoretických poznatků v praxi

 

Komu je akce určena:

  • pedagogům ZUŠ – všechna zaměření hudebního oboru (instrumentalisté, pěvci, pedagogové hudební nauky a dalších kolektivních předmětů)
  • počet účastníků: 15 – 25 (případní další zájemci jako náhradníci)
  • v případě, že máte žáky, které chcete vzít s sebou, prosíme, uveďte tuto skutečnost v přihlášce (kapacita je omezená)

 

Harmonogram:

8 vyučovacích hodin

  • 10:00 - 13:00 dopolední část
  • 13:00 - 14:00 přestávka na oběd
  • 14:00 - 17:00 odpolední část

Lektorka:

Mgr. Věra Chmelová, Ph.D.

  • Pedagožka klavírní hry a skladby na ZUŠ Orchidea Classic a ZUŠ Brno, Veveří, externí pedagog HF JAMU (katedra kompozice a mediální tvorby, katedra dirigování a operní režie), krajská metodička pro Jihomoravský kraj v oboru skladba na ZUŠ, redaktorka časopisu Pianissimo.
  • Absolventka ZUŠ v Rumburku (klavír – 1994), ZUŠ Smetanova 8, Brno (skladba – 2005), Konzervatoře v Teplicích (klavír – 2000), Konzervatoře Brno (varhany – 2015), Pedagogické fakulty MU v Brně (obory Hra na klavír a Hudební výchova pro střední školy – 2005, doktorské studium Hudební teorie a pedagogika – 2009), Metodického centra JAMU (od r. 2001 doposud) a řady dalších interpretačních a vzdělávacích kurzů v oboru hra na klavír a skladba.
  • Během studií se pravidelně účastnila celostátních hudebních soutěží Pedagogických fakult ČR (2. a 3. ceny) a hudebně-interpretačních soutěží MU (1. ceny). Během studia skladby nahrávala pro Český rozhlas (skladatelská tvorba absolventů prof. Jarmily Mazourové – zakladatelky oboru skladba na ZUŠ v Jihomoravském kraji). V současné době se věnuje především pedagogické činnosti a publikační činnosti (články pro časopis Talent, po jeho zániku pro časopis Pianissimo). V rámci Metodického centra JAMU organizuje každoroční celostátní improvizační přehlídku Hrajeme si pro radost.
  • Se svými žáky se pravidelně účastní českých i zahraničních klavírních a skladatelských soutěží a přehlídek, kde získávají ocenění a cenné zkušenosti (Mládí a Bohuslav Martinů, Antonín Dvořák mladým, Amadeus, Pro Bohemia, Prague Junior Note, Pianoforte per tutti v Příboře, World Open v Srbsku, mezinárodní klavírní soutěž Gustava Mahlera, ústřední kola klavírních a skladatelských soutěží ZUŠ, mezinárodní skladatelská soutěž Artistes en Herbe v Lucembursku, Vox novus – Fifteen minutes of Fame a další).
  • V klavírní výuce vede žáky především k pochopení obsahu hraných skladeb, zvukové kvalitě hry a k uměleckému projevu, který se opírá o rozbor skladby a rozvoj sluchu a vnitřní hudební představy. Klavírní technika je prostředkem k dosažení uměleckých cílů. Věnuje se výuce žáků od tří let až po studenty středních a vysokých škol.
  • Ve výuce oboru Skladba (hlavní obor) a Základy skladby (vedlejší obor) se zaměřuje na motivaci žáků a podporu jejich tvořivých aktivit. Vychází ze zkušenosti, že elementární kompozici zvládne pod odborným vedením každý žák ZUŠ. Kreativní pedagog je pro žáka velkou inspirací. Žáci mají k dispozici řadu pomůcek, improvizují a komponují na tematické okruhy, sami si vybírají, o čem chtějí zkomponovat skladbu. Pedagog je průvodcem, který žáka svými otázkami vede k hlubšímu zamyšlení nad svou tvorbou, zároveň před žáka klade dostupné cíle, které ho motivují k dalšímu hudebnímu tvoření. Metodiku kompozice na ZUŠ vyučuje studenty kompozice na JAMU, z nichž už někteří otevírají své vlastní kompoziční třídy v místě svého pedagogického působení.

Účastnický poplatek a platba:

  • 1400,- Kč / osoba
  • fakturu s platebními údaji zašleme mailem účastníkovi či vysílající organizaci (na základě údajů v přihlášce) obratem

Přihláška:

  • na seminář se přihlaste elektronicky zde, přihlašování bude ukončeno ve středu 17. ledna 2024

       zde si stáhněte průvodní leták (Velikost: 127.72 kB)

 

Důležité kontakty:

 

TĚŠÍME SE NA SETKÁNÍ S VÁMI

Partneři

close
Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu. Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.
Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies sledují návštívené stránky uživatele a jsou využívané k cílené reklamě u služeb jako je např. Facebook, Seznam nebo Google.